Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 30, 2009

Thanks 4 da Memories

Bestnyeeeeee

Tgk byk ikan

Lps snorkelling. Sejukkk. Da odw blk ke jeti


Peace

Ni la geng2 aku yg g pulau sama2

Tgk nemo. Cantik

Ni aku tgh swimming nk g tgh2. Nak tgk coral

Aenn mangsa yg aku slalu kenakan. Ahaks. Tp dia cool.

Ronda2 pulau. Tgk suasana malam

Ni tempat aku swimming mula2 sampai. Tp x amik gamba time tu. Semua mcm excited nk main. Sorang pun x bawak camera

Tunggu bot ayah ngah. Posing dulu

Sunset kat belakang aku tu

Salmi naib presiden kenakan org.


B4 nak g oliday mana2 pun 1st thing aku mesti buat adalah survey via tenet dulu. Tgk la ape yg patut. Tambang, sewa chalet, kaw mana yg best, ape kemudahan yg disediakan…Pendek kata macam2 aku survey. Bukannye ape, tp utk persediaan utk ke sana. Byk faedah tahu awl ni. Dah sampai sana xde la terkapai2. Pengalaman bercuti dgn family banyak membantu aku handle holiday kali ni. Bercuti dgn member2 ni bebeza dgn bercuti dgn family. Kena stand on our own feet. Tp tu la yg aku cr, pengalaman yg maha hebat. Hehehe. Holiday ni aku jd leader. Bawak 3 lg member. Semua x tahu swimming & ni la 1st time diorang pegi pulau. Hmmm, risau jugak mula2 tu. Diorang punya la penakut. Ahahha. Tp Alhamdullih semua berjalan lancar. Malam b4 hr nk g pulau aku mcm x sedap badan. Nak demam, jangkit dgn ebab. Tp aku diamkan jer. Jalan punya pasal. Ahaks. Da siap plan mana bleh cancel. No way!!!. Kami naik bus ke jerteh..nk g jeti adik aenn yg antakan. Ms blk pun dia yg antakan kami kat bus stand. Thanks 2 him. Sampai pulau tu, kami check in dulu, lps check in ape lg terjun laut la. Tgk nemo, cantik sgt2.

Agak2 da nk senja naik chalet, bilas badan, solat then naik bot ayah ngah. Ayah masakkan ikan segar tuk kami. Best dpt mkn ikan fresh ni atas bot. Ayah Ngah masak jap je. Expert giler. Respek la. Dinner ikut style nelayan, lauk sempoi jer, tp sedap. Lepas dinner semua terduduk kekenyangan. Mana xnye, b4 mkn nasi tu mkn meggi dulu. Yg tu pun kami masak atas bot.

2nd day tu kami bgn awl2 pg sbb nk tgk sunrise n jln2 tepi pantai tu. Sronok sangat. Sedut udara pagi, tgk pemandang yg indah. Huhh…benda yg aku dgn kawan2 xkan penah lupa walau sedetik. Aktiviti last b4 blk snorkeling kat tgh2 laut. Huh best. Kat tgh2 laut tu blh tgk coral. Mcm taman laut. Indah sungguh ciptaan Illahi. Lps penat snorkeling kami bertolak blk ke jeti. Sampai jeti siap2 nk blk KB. Berat je hati nk tinggalkan Pulau Perhentian. Insyallah, kalau umur panjang, sampai lg aku ke sana. Amin.

No comments: