Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 30, 2009

"Bi'to"... ape tu???

Ni la alat bi'to

Baling je alat tu. Then, ikat tali kat mana2. Xnk bg hanyut.

Lada ni warna purple la...

"Bi'to" tu istilah yg org Kelantan pakai... Bahasa standardnye aku x tahu. Aku pun 1st time dgr perkataan tu. Macam pelik je. Pape pun, 'bito' tu sebenarnye tangkap ketam...hehehe. Dia ada alat tuk tangkap ketam tu. Macam bakul. Tp bukan bakul, mcm je. Umpan dia senang je, free je. Kepala ayam. hehehe. Klu nk ikut hg pasaran ketam ni mahal. Dlm RM8-14 sekilo. Tp yg berat tu kulit dia je. Isi ciput je, tp sedap. Bestla jugak makan ketam free ni. Hehehehe. Segar dr sungai. Sudahnye gatal2, tu kes elergi dgn seafood. Tp aku x penah pun nak pantang kalau bab mkn seafood. Rugila...huhuhu. Lagi satu yg bestnye aku dpt pengalaman & pengetahuan baru. Dlm buku xde nk cite benda2 ni. Huh seronoknyela.

4 comments:

AnshuRam said...

which language is dis??? :)

zahianz said...

Bahasa Malaysia.

aEnN said...

haha..nk add org..pastu xtau bhase ape..hehe..pe laa die nie..

zahianz said...

kui3.biala.sian dio. btl doh tu dio tanyo. malu bertanya sesat jalan plak. wakakkak