Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 23, 2011

Penyakit berpunca daripada pemakanan

Jumaat lepas aku sempat melawat kawan yang sakit buah pinggang. Kata doktor punca penyakit tu daripada tabiat pemakanan pesakit. Kawan aku tu memang hari-hari makan kat kedai, kan kerja. Lapar je kedai, lapar je kedai... Kat kedai tu kita tak tahu dia apa yang diorang masukkan dalam makanan. Macam-macam bahan perasa diorang letak nak kasi makannan sedap.

Moralnya jangan selalu sangat makan kat kedai. Masak kat rumah lagi bagus, takde bahan perasa tambahan, bersih. Kita makan pun tak was-was. Aku jarang beli makanan kat kedai, selalu jugak bawak bekal gi ofis. Biarla orang nak cakap macam budak sekolah ke kanak-kanak ke, aku tak kisah. Janji makanan tu bebas daripada bahan perisa yang boleh memudaratkan kesihatan. Takyah susah-susah g kedai, lepas tu bersesak-sesak nak beli makanan. Jimat masa dan tenaga kalau bawak bekal ni. he3Jaga kesihatan untuk jangka masa yang panjang. :D

Lunch box aku.Comel kan? :D

No comments: