Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 18, 2011

.......

Macam mana nak mengabaikan masalah, rasa serabut dalam minda??? Semua benda jadi tak rasional bila fikiran celaru.  Cari kawan untuk bercerita...  Tapi sejauh mana kebolehpercayaan kita terhadap individu tersebut.  "Soulmate"?  Sanggup ke dia berkorban masa untuk dengar masalah kita?  Daripada dia semakkan kepala lg best pilih untuk rehatkan diri...Tidur ke, tengok tv, main game, tak pun keluar lepak-lepak dengan kawan..

Orang kata "soulmate" adalah orang terbaik untuk kita luahkan apa yang kita rasa mengganggu kita.  Sekurang-kurangnya ringan bebanan di kepala.Tapi... bagi aku, kalau individu belum bersedia untuk mendengar dan  berkongsi tak wajar rasanya meletakkan bebanan kepada mereka.Makanya... S.I.L.E.N.T. sajalah.Konsep meluahkan apa yang terbuku difikiran bagus untuk sesetengah individu, dan ada pro dan kontranya.  Kadang-kadang apa yang disampaikan tidak sama dalam fikiran. Mulut kata "Ya" hati kata "Jangan" vice versa. Pemahaman lenggok bahasa sesuatu yang sukar untuk difahami. 

Belajar untuk memahami... Macam mana?  Semua menjadi persoalan bila bahasa yang digunakan sama, tetapi pemahaman berbeza.  Sesuatu benda akan jadi sangat "complicated".  Belajar untuk faham sesama sendiri adalah sesuatu yang perlu dan untuk keselesaan.  Keutamaan terhadap individu harus "dihiglightkan" supaya tidak terkeliru dengan persekitaran... 

No comments: