Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 1, 2010

Kebakaran

Asap da start byk

Api da mula marak... Meletup-letup brg kat dlm





Keadaan dah terkawal

01/01/01, Jumaat, 4.55PM......Hepi New Year...TP.....

Tgh syok2 duk tgk tv, tb2 aku nampak asap kuar drp bumbung kedai tayar & bengkel kete mini dpn umah aku. Musykil la jugak, ingatkan kabus ke ape ke, kena lak time tu ujan... Tp, lama2 jd mcm x sedap hati. Aku turun inform pakcik aku, dia kate kebakaran. Dan2 tu gak col bomba. Bomba plak boleh duk main2 ingat buat panggilan palsu. Macam bodoh jer. Geram gak. Time depa duk col nk konpem tu meletup plak benda dlm kedai tu.. X pasal2 org yg col tu kena marah ngan aku sbb lambat.hehheh. Kesian. Lbh kurang 15 min br bomba sampai. B4 sampai tu dpt col lg drp bomba nk konpemkan yg aku x main2. Haih..

Mmg x sangka sgt pembuka tirai tahun baru mengejutkan. Depan mata aku plak tu. Bila bomba dah sampai ramaila org stop tgk kebakaran tu. Dtg plak press nk interview...Aku lari, mls ah. Dah ckp kat pakcik aku suruh dia settle seme. Depa cr aku sbb aku yg col bomba. Dlm kul 6 lbh br settle seme benda. Takut aku. Dekat sgt dgn umah. Nasib baik gak sedar awl. Klu tak, x tahula ape jd... Alhamdullilah seme selamat.

No comments: