Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 16, 2010

IID 2010


Pas masuk yg wajib dipakai tuk masuk dewan


Ni project pertama yg masuk bertanding
(Leadersip Intelligent System Using Co-Occurrence Matrix & Artificial Neural Network)
LiS

Ni project ke 2 yg masuk bertanding
(Predicting Cataract's Disease, Application of Logistic Regression Model)

Hr pertama- LiS

2nd day. A very bright day.


From left (PM Napisah Safii, PM Dr. Nik Maheran, n me)
Last day (3rd day)...

Event :- IID 2010 (Invention, Innovation & Design)
Venue :- UiTM Shah Alam (Dewan Sri Budiman & AnexxeHall)
Date :- 12/01/10-14/01/10 (Teusday-Thursday)

On da spot decision... Dr Nik dengan Pn Azleena suh aku ikut depa p Shah Alam. Dan2 tu gak buat keputusan. Even on da spot, keputusan yg dibuat betul! Heheheh.

Memandangkan event tu mula hari Selasa, kami fly ke sana pg Isnin. Kami berempat, 3 org lecture then lg sorang tu aku. Sampai Shah Alam dlm pukul 10 lbh. Terus g Intekma Resort untuk check in. Lepak2 jap, kami turun lunch kat Pendetta Cafe House. Lepas tu baru kami ke UiTM untuk set up ape2 yg patut. Masa duk tunggu driver anta kami ke UiTM, geng2 raja lawak ada buat rakaman. Tertanya-tanya jugak kenapa diorang ada kat Intekma. Rupa2nya kediaman rasmi peserta2 raja lawak kat Intekma. Sama blok ngan apartment aku. Aku floor 4, diorang 2nd floor, tempat iron baju.Heheheh..

Malam b4 event tu, kami siapkan ape2 yg patut. Seme settle around 1.30Am. Tp lepas tu dpt berita buruk.. Ayah Pn Nurazleena meninggal. Dia balik KB mlm tu jugak. Dalam kul 3.30AM dia gerak blk Kelantan. Aku tunggu sampai dia blk. Lagi pun aku mmg spesies tido lambat. Kul 4lbh br lelap. Then kul6.30 da siap2 nk g UiTM. Nasib baik jugak badan ada energy. Kalau x mau aku collaps kat situ. Alhamdullihla seme berjalan lancar.

Setiap project yg dibentang akan diadili oleh 3 org juri. Hr pertama agak sukar. Juri yg sepatutnye dtg untuk menilai dtg lewat. Juri terahir dtg pukul 5.30PM. Huih, seksa menunggu tuhan yg tahu. Tp hari ke 2 untuk project ke 2 berjalan dgn lancar. Juri terakhir dtg kul 11AM. So, seme ahli lega.

Hr Khamis merupakan hari terakhir dan hari penyampaian hadiah. Kedua-dua project kami mendapat pingat Perak... Majlis berakhir pukul 12PM. Kami balik ke Intekma untuk check out.

Lps check out kami terus ke Subang. Flight mlm... So, melepak-lepak la kami kat sana sampai fly blk KB. Ape2 pun aku enjoy. Million thanks untuk PM Dr Nik Maheran, Pn Nurazleena & PM Napisah Safii.

No comments: