Pages

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 3, 2011

Kemek... Remuk...

Yang kemek tu kereta aku, yang remuk tu hati aku. Apa nak jadi la budak-budak zaman sekarang ni. Kalau nak ikutkan hati panas nak je sekeh budak yang bawak motor tu. Petang tadi balik daripada pejabat aku terus ke rumah abang aku. Niatnya nak ambil anak buah jadi peneman aku nak beli barang kat pasaraya dekat rumah. Masuk je lorong nampak budak perempuan bawak motor tak pandang depan. Aku berentikan kereta, lepas tu hon dia. Jarak aku berenti jauh jugak, dalam 2 depa kot. Awal-awal masuk lorong tu memang dah nampak mata budak tu kelain. Kalau aku tak berenti masa nampak tu, agaknya kemek terus depan kereta tu. Dia bawak motor betul-betul tengah jalan. Tapi berenti ke tak kemek kereta jugak kereta, nasib baik tak pecah lampu depan. Dah la bawak budak kecik atas motor tu. Angin satu badan je rase.
Disebabkan aku tengok budak kecik tu nangis jugakla lupa nak ambil no plat motor dengan no telefon mak budak tu. Susah betul bila kenangkan kelemahan aku, memang tak boleh tengok budak-budak nangis. Nasib baikla budak kecik tu tak cedera. Kereta kemek tanpa pembelaan sebab aku kesian tengok budak kecik tu lah.Haih. Nak buat macam mana, dah takde rezeki. Kena repair sendiri. Cubaan...

No comments: